|

Namazın Sekiz Şartı - Hadesten Teharet ile İlgili Hadisler

- Kütüb-i Sitte Hadisleri
Kitaplar
Tümü
Konu Başlıkları
Namazın Sekiz Şartı - Hadesten Teharet Hadisleri
2665-

Resulullah (sav) buyurdular ki: "Allah temizlik olmayan namazı kabul etmez, hıyanetle kazanılan paradan verilen sadakayı da kabul etmez. 

"
Taharet 1;
(224);
Taharet 1;
(1);
2666-

Resulullah (sav) buyurdular ki: "Allah, sizlerin namazını hades vaki olunca yeniden abdest almadıkça kabul etmez. 

"
Taharet 31;
(60);
Taharet 56;
(76);
2667-

Resulullah (sav) buyurdular ki: "Abdesti olmayanın namazı da yoktur. Üzerine besmele çekmeyenin abdesti yoktur. 

"
Taharet 48;
(101;
102);
Taharet 41;
(399);
Taharet 20;
(25);
2668-

Ravi, Resulullah (sav)'ın her namaz için abdest aldığını söylemişti, kendisine: "Siz nasıl yapıyordunuz?" diye soruldu. 

Şu cevabı verdi: "Aldığımız abdest bozuluncaya kadar bize yetiyordu."
Vudu 54;
Taharet 66;
(171);
Taharet 44;
(68;
60);
Taharet 101;
(1;
85);
2669-

Resulullah (sav) Fetih günü bütün namazları tek abdestle kıldı. Ömer İbnu'l-Hattab (ra) kendisine: "Ey Allah'ın Resulü, bugün şimdiye kadar hiç yapmadığın şeyi yapmış olmalısın? 

" demişti, şu cevapta bulundu: "Ey Ömer, bunu bilerek yaptım."
Taharet 86;
(277);
Taharet 66;
(172);
Taharet 45;
(61);
Taharet 101;
(1;
86);
2670-

Resulullah (sav) buyurdular ki: Namaz kılarken kimin abdesti bozulacak olursa hemen namazdan çıksın. Eğer cemaatle kılınan bir namazda ise burnunu tutarak ayrılsın." (Burnunu tutmasını emretmesi, cemaate burnu kanamış zannını vermek içindir. Bu davranış, avretin örtülmesi ve kabihin gizlenmesi hususunda bir nevi edebe riayettir.)

Salat 236;
(1114);
2671-

İbnu Abbas (ra) namazda iken burnu kanardı, o da çıkar bumunun kanını yıkar, geri döner ve önceki kıldığı namazını (kaldığı yerden) tamamlardı.

Taharet 74;
(1;
38);
2672-

Resulullah (sav) buyurdular ki: "Bir kimse son rek'atte oturmuşken daha selam vermeden hades vaki olsa namazı caizdir."

Salat 300;
(408);
2673-

Ravi, Resulullah (sav)'ın zevce-i pakleri Ümmü Habibe'ye -ki kızkardeşidir- sormuştur: "Resulullah (sav), içerisinde kendisiyle temasta bulunduğu elbise sırtında olduğu halde namaz kılar mıydı?" Ümmü Habibe (ra) şu cevabı vermiştir: "Evet, yeter ki elbisede bir eza (meni bulaşığı) görmemiş olsun!"

Taharet 133;
(366);
Taharet 186;
(1;
155);
Salat 2;
(Buhari;
bab başlığı (tercüme) olarak kaydeder);
2674-

Resulullah (sav), bizim (kadınların) çamaşırları içerisinde namaz kılmazdı."

Taharet 134;
(368);
Salat 420;
(600);
Zinet 116;
(8;
217);
2675-

Ravi, anlattığına göre, cünübken içinde terlediği elbise sırtında olduğu halde namaz kılardı.

Taharet 87;
(1;
52);
2676-

Resulullah (sav) ashabiyle namaz kılarken aniden nalınlarını çıkarıp sol tarafına koydu. Bunu gören cemaat de derhal nalınlarını attılar. Resulullah (sav) namazı tamamlayınca: "Nalınlarınızı niye attınız?" diye sordu. "Seni nalınlarını atarken gördük, biz de kendi nalınlarımızı attık!" cevabını verdiler. "Cebrail (as) bana gelip pislik olduğunu haber verdi (onun için attım). Öyleyse sizler mescide gelirken dikkat edin, nalınlarınızda bir pislik (kazurat) -veya eza demişti- görürseniz onu silin; o, ayağınızda olduğu halde namazınızı kılın."

Salat 89;
(660);