Savunma, simülasyon, bilişim, ülke güvenliği ve siber güvenlik alanlarında faaliyet gösteren HAVELSAN, ciddi oyun teknolojilerine yönelik yatırımlarını sürdürüyor.
Son dönemde teknoloji alanında yaşanan ilerlemeler ve Unreal Engine oyun motorunun gelişmesi sayesinde video oyunları dışında farklı sektörler için de oyun teknolojilerinin kullanımı gündeme geldi.
Simülasyon, metaverse, mimari, sinema gibi sektörlerin oyun teknolojilerini kullanabilmesi mümkün ancak gelişen bu teknolojiyle birçok farklı disipline de açılan Unreal Engine teknolojisi konusunda dünya genelinde kısıtlı bir uzman sayısı bulunuyor.
Epic Games, bu nedenle dünya çapında uzmanlığını denetlediği ve onayladığı belli sayıda firmayı bir araya getirerek portal oluşturmaya karar verdi.
Servis partneri olarak kabul edilen ve Epic Games'in portalında yayınlanan firmalar hem birbirleriyle iletişimde olacak hem de dünya çapında kendi alanlarında geliştirilen projelere destek verebilme/ortaklık kurabilme şansına sahip olacak.
Bu ortaklık ve Epic Games'in resmi servis partneri portalında yer almasıyla HAVELSAN, yaptığı iş ve taahhüt ettiği bölgeler özelinde simülasyon projeleri konusunda verdiği hizmetleri prestijli bir platformda tanıtma fırsatını da elde etmiş oldu.
HAVELSAN Genel Müdürü Mehmet Akif Nacar, ciddi oyunlar alanında yürüttükleri çalışmalar kapsamında Malazgirt Projesi'nin birinci fazını tamamladıklarını ve ikinci faza başlayacaklarını söyledi.
Simülatörler ve harp oyunlarında gerçekçi görüntü, dış dünyanın ve oradaki fiziksel etkilerin gerçek gibi sunulmasının önemine işaret eden Nacar, harp sahasını modellemede kullanılacak bir araç haline getirildiğinde ciddi oyunların öneminin daha da arttığını belirtti. Nacar, "Bu ne demek? Derelerden tepelere, köprülerden yollara, ağaçlardan bitkilere, rüzgardan kara, yağmurdan doluya her türlü dış ortamın, bunun platforma etkisinin gerçekmiş gibi modellendiği bir alan." dedi.
Malazgirt Projesi'yle bu alanda en çok gelişen oyun motoru haline gelen Unreal Engine teknolojisini kullanmaya başladıklarını anlatan Nacar, daha sonra Epic Games ile anlaşma imzaladıklarını ifade etti.
Nacar, "Bu anlaşma doğrultusunda HAVELSAN, Epic Games şirketinin bölgede en önemli temsilcilerinden bir haline geldi. Epic Games'in bazı satış sonrası hizmetleri, Unreal oyun geliştirme konusunda yetkili temsilci unvanıyla HAVELSAN'la çalışılması gibi işbirliği konularını geliştirdik. Epic Games'in bölgesel temsilcisi olduk." diye konuştu.
Malazgirt Projesi'ni ikinci aşamayı tamamladıktan sonra açık kaynak olarak kullanıma açacaklarını ve oyun geliştiricilerin hizmetine sunacaklarını bildiren Nacar, şunları kaydetti:
HAVELSAN'ın 25 yıldan fazla modelleme ve simülasyon birikimiyle bu alanda çeşitli ürünler geliştirdiğine işaret eden Nacar, gelişen teknolojilerle bir tatbikat ortamının sanal gerçeklikle, atılmış gerçeklikle birleştirebileceği bir dünyaya doğru gidildiğini söyledi.
Bu teknolojik gelişimde ciddi oyun teknolojilerinin çok önemli olduğunu vurgulayan Nacar, şu değerlendirmelerde bulundu: