AYDINLIK TÜRKİYE'NİN HABERCİSİ |
||
Bugünkü Yeni Şafak |
|
|
Son yıllarda birbirinin türevi pekçok ağa filmi izleyen Türk izleyici için yeni bir yapım sinemalarda. Ancak Hoşgeldin Hayat'ın diğerlerinden farkı Doğu'ya 'içeriden' bakış atıyor olması. Zira film, bugüne kadar Kürtçe çekilen pekçok filmin başrolünde oynamış olan Ferhat Gündoğdu ve onun kendi tabiriyle geniş ailesinin ürünü. 'Kurşun Ata Ata Biter', 'Bir Avuç Gökyüzü', 'Mem-ü Zin' ve 'Böcek' gibi sosyal ve politik içeriği ağır basan filmlerin yönetmeni Ümit Elçi'yi son filminin on yıl sonrasında yeniden kamera arkasında gördüğümüz yapımda Ferhat Gündoğdu, Kerem Alışık, Ceyda Düvenci, Yelda Reynauld, Arzu Yanardağ, Ahmet Mekin ve Nihat Nikerel'den kurulu geniş bir kadro var. Doğu'daki çatışmalarda arkadaşının canını kurtarmak için yanlışlıkla kendi kardeşini öldüren ve yurtdışına firar eden bir adamın 8 yıl sonra ülkesine döndüğünde karşılaştığı manzara etrafında kurulu öyküsüyle tartışılan bir meseleye yoğunlaşan film, gerçek bir hikayeden uyarlanmış. Filmin öykü yazarı, yapımcısı ve başrol oyuncusu Ferhat Gündoğdu. Verdiği söyleşilerde Sarıkamışlı zengin bir ailenin lideri olduğunu anlatan Gündoğdu, büyük nüfuslu ailesini filmin çekimleri için seferber etmiş. Ağa dizilerinden farkı yok
Usta oyuncu Ahmet Mekin'in uzun zaman sonra bir filmde görev aldığı yapım, iki oğlundan biri diğerini öldüren bir baba üzerinden yaşanan acıları kullanıp servetine servet ekleyen Doğulu ağa tipine ve aşiret liderlerinin resmi işlerini yürüten yönetici erkine yoğun eleştiri getiriyor. Hoşgeldin Hayat, Kürt kökenli zengin işadamlarının büyük şehirdeki hayatlarını doğru yansıtma iddiasında. Zira, yapılan ağa filmlerini diğer pekçok Doğulu sanatçı gibi gerçeği yansıtmadığı için eleştiren Gündoğdu, kendi eliyle bölgenin fotoğrafını çekiyor. Binilen son model jipler, yaşanılan evler ve ağa-maraba arasındaki günlük ilişkilere bakarsak aslında Hoşgeldin Hayat'ın diğer dizilerden pek bir farkı yok.
|
|