Usul açısından alttaki delil üsttekine, tevil muhkeme zıt olamaz. Sünnet Kuranıkerim’e muhalif olamayacağı gibi, sahabi sözü, ya da her hengi bir içtihad da Sünnet’e ve Kuranıkerim’e muhalif olamaz.
Resulüllah (sa) açıkça; Allah muska ve hamail gibi şeyler takınanları onlara havale eder, yani gidin sizi onlar korusun, ben sizi bıraktım der diye açıklar. İslam’a giren bazı gruplardan, ‘muska ve hamail gibi şeyleri asla takmayacağız’ diye söz alarak Müslümanlıklarını kabul ederdi. Ama tevilci batıniler, şöyle şöyle olursa muska ile de Allah insanı korur. Yani koruyan Allah’tır, muska bunun bir sebebidir, Abdullah bin Amr bir dua yazıp çocuğunun koluna asmıştı gibi bahaneler ararlar. Bunun sıhhati ve yorumu bir tarafa, açık hadisler karşısında bir değerinin olmayacağı usul bilenlerin kolayca anlayacağı bir şeydir. Bu da muhkemi bırakıp tevile uymadır.
Allah (cc), seçtiği peygamberleri dışında gaybını kimseye bildirmeyeceğini söyler, batıniler, ama Allah isterse bildirir derler, evliyanın kalbi bilebileceğini söylerler. Daha önce demiştik ki, bu tıpkı şuna benzer. Allah isterse sizi peygamber yapabilir mi? Kudret yönüyle tabii ki yapar. Ama Allah artık peygamber göndermeyeceğini bildirdikten sonra bunu tartışmanın bir anlamı var mıdır?
BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez. BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz. Piyasa verileri iDealdata Finansal Teknolojiler A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. BİST hisse verileri 15 dakika gecikmelidir.