T Ü R K İ Y E ' N İ N B İ R İ K İ M İ |
||
K Ü L T Ü R - S A N A T | 15 HAZİRAN 2006 PERŞEMBE | ||
|
Romandan sokağa 'seramik kahramanlar'
Türk edeyatının ünlü karakterleri, ritüelleri ve kitap kapakları seramiğin malzemesi oldu.'Satır Aralarından Seramiğe' sergisi ile roman kahramanları sokağa indi. VitrA Seramik Sanat Atölyesi, seramiğin farklı sanat disiplinleriyle ilişkisini gündeme getiren sergi dizilerini bu kez edebiyat- seramik buluşmasıyla sürdürüyor. Kimi usta, kimi popüler kalemlerimizin çeşitli eserlerinden esinlenerek oluşturulmuş üç boyutlu çalışmaları biraraya getiren 'Satır Aralarından Seramiğe' sergisi bugün açılıyor. 9 Temmuz'a dek İstanbul sokaklarında boy gösterecek olan sergide Adalet Ağaoğlu, Ayşe Kulin, Buket Uzuner, Can Dündar, Füruzan, İnci Aral, Latife Tekin, Kürşat Başar, Mehmet Zaman Saçlıoğlu, Murathan Mungan, Nazlı Eray, Orhan Pamuk, Selim İleri, Sulhi Dölek, Tuna Kiremitçi ve Yaşar Kemal'in eserlerinden hareketle oluşturulan heykeller ve objeler yer alıyor. Sergideki eserlerin tümü Kanyon Levent'te toplu olarak görüleceği gibi; Beyoğlu, Nişantaşı, Etiler, Bağdat Caddesi ve Kadıköy İskelesi gibi İstanbul'un çeşitli noktalarında da izleyicilerin karşısına çıkacak. YAŞAR KEMAL'İN HÜT HÜT KUŞU 'Satır Aralarından Seramiğe' sergisinde yer alan çalışmaların bir bölümü kitap kapaklarından yola çıkılarak oluşturuldu. Buket Uzuner'in 'Balık İzlerinin Sesi' adlı romanıyla aynı adı taşıyan eser, kitabın kapağını çizen ressam Kezban Arca Batıbeki'nin 'deniz kızı' deseninden esinlenerek ortaya çıktı. Füruzan'ın 'Redifeye Güzellemesi' adlı kitabının esin verdiği heykelin oluşumuna ise, çizer Turhan Selçuk imzasını taşıyan rölyef kaynaklık etti. Yaşar Kemal'in 'Filler Sultanı' adlı romanındaki Sultan Fil, Hüt Hüt Kuşu ve Karınca karakterleri seramik ateşinde farklı birer biçime büründü. Ayşe Kulin ise projeye seramik sanatçısı Füreyya Koral'ın yaşam öyküsünü konu alan romanıyla katıldı. Sergide yer alan yazarlardan Can Dündar'ın sinema yazılarından oluşan 'Büyülü Fener' adlı kitabı aynı adlı heykele esin verdi. Aynı zamanda bu heykel ile Dündar'ın belgeselleri ve köşe yazıları ile topluma tuttuğu ışık vurgulanmış oldu. Kürşat Başar'ın 'Başucumda Müzik' adlı romanı ile aynı adı taşıyan seramik heykel ise romanda yasak aşkın suçlusu olarak gösterilen Eros'un heykeliyle müziğin en romantik objesi gramafonu buluşturdu. Selim İleri'nin 'Yarın Yapayalnız' romanı ise İleri'nin hemen hemen tüm eserlerinde yer alan mor salkımlar, bahçe ve sofra gibi temaları seramikten bir kahvaltı sofrasında buluşturdu. Adalet Ağaoğlu'nun 'Üç Beş Kişi' adlı romanındaki küçük bir kız çocuğunun hayatla bir başına mücadelesi vurgulanarak oluşturulan 'Kardelen' ve İnci Aral'ın 'İçimden Kuşlar Göçüyor' adlı romanından esinlenerek gerçekleştirilen göçmen kuşlar, üç boyutlu düzenlemeler olarak 'Satır Aralarından Seramik' sergisine katıldı.
|
|
Ana Sayfa |
Gündem |
Politika |
Ekonomi |
Dünya |
Aktüel |
Spor |
Yazarlar Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın |
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi |