Başbakan Yıldırım: Kampanya 25 Şubat'ta Ankara'da başlayacak

Partisinin grup toplantısında konuşan Başbakan Yıldırım, 16 Nisan'daki referandumla birlikte, darbe ürünü anayasanın değişeceğini söyledi ve AK Parti'nin kampanyasının 25 Şubat'ta Ankara Arena'da başlayacağını açıkladı. FETÖ elebaşı Gülen'in, 15 Temmuz darbe girişiminin planlayıcısı olduğunu ABD'ye bildirdiklerini kaydeden Yıldırım, "Yeni ABD yönetiminin terörist başının iadesi konusunda somut adım atacağını umuyoruz" dedi.

Yeni Şafak
11:49 - 14/02/2017 Salı
Güncelleme: 12:39 - 14/02/2017 Salı
Başbakan Binali Yıldırım.

Başbakan Binali Yıldırım, partisinin grup toplantısında konuştu..

Yıldırım'ın açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:

"Ülkemiz 2023 hedeflerine emin adımlarla yürüyor. Bu kutlu yürüyüşün en emin adımlarını attığımız günlerden geçiyoruz. Türkiye'nin aydınlık geleceğini inşa ediyoruz. Son yıllarda her alanda büyüyen, gelişmiş bir Türkiye var.

79 milyon insanımızın hissiyatına kulak veriyoruz. AK parti, Türkiye'nin her köşesinde bacası tüten bir siyaset ocağıdır.

Anayasa değişikliği referandumu

Mevcut anayasa, artık milletimizin beklentilerini karşılamakta yetersiz kalıyor. Bu anayasa 1982 model, yolda kalıyor. 'Hayır'cılar, 'İttirirsek çalışır' diyor. Çalışmaz kardeşim, milleti boşuna yormayın. Vatandaş, 16 Nisan'da sandığa gidecek, darbe ürünü bu anayasayı değiştirecek.

Milletin aklını yalanlarla bulandırmaya çalışanlar yine başarılı olamadı. Vatandaş ne yapacağını biliyor. İnanıyorum ve eminim ki milletimiz, 2007'de başlattığı bu demokratik dönüşümü 16 Nisan'da taçlandıracaktır.

'Hayır'cılar var. Bunlar hayır kelimesinden bir şeyler üretirsek milleti kandırırız diyorlar. Biz diyoruz ki: PKK hayır diyor, FETÖ hayır diyor, DEAŞ hayır diyor. Sırtını PKK'ya yaslamış HDP hayır diyor. Bunlardan ses çıkmıyor. CHP 'niye böyle konuşuyorsunuz' diyor. Terör örgütleri, hep beraber koro halinde 'hayır' propagandası yapıyorsa, bunun ülkemiz için, milletimiz için bir işareti var. Biz bunu hatırlatmak mecburiyetindeyiz. Vatandaş hangi tercihini yapacaksa, gidip yapacak. Terör örgütlerinin 'hayır' dediği yerde, benim vatandaşlarım aynı safta olmayacaktır. Bu ülkede, terör örgütlerinin gittiği yolda giden hiçbir vatandaşımızın olduğunu düşünmüyorum.

"Tek bildikleri 'hayır, istemezük' demek"

İktidarın her işine muhalif olmayı marifet sanıyorlar. Gençleşen ve büyüyen Meclis bu anlayışı kabul etmiyor. Tek birlikleri işi yapıyorlar: Hayır, istemezük.

Milletimiz evet diyor. FETÖ hayır diyor, PKK ve HDP de hayır diyor. Peki ana muhalefet partisine ne demek lazım? CHP'nin resmi siyaseti, AK Parti ne derse tam tersini demek. Parlamentonun ortadan kalkmadığını CHP de çok iyi biliyor. Türkiye'nin yol haritasında çok ciddi mesafe katettik. Ama işimiz bitmedi. Terörü ülke gündeminden çıkaracağız.

Terörle mücadele

Terör örgütüne lojistik destek sağladığını belirlediğimiz belediyelerde yeni görevlendirmeler yaptık.

126 saldırı girişimi engellendi. Bölücü terör örgütü tam olarak temizleninceye kadar kış-yaz demeden bu mücadele sürecek. Amacımız terör örgütlerinin cirit attığı bölgelerden Türkiye'ye uzanan koridorların açılmasının önüne geçmek. El Bab büyük ölçüde kontrol altına alındı.

FETÖ ile bağlantısı olduğu ortaya çıkan kim olursa olsun hukuk içinde gereği yapılıyor. FETÖ'den atılanlar için KHK ile yeniden değerlendirme yapılıyor. Yeni komisyon kuruldu. İtirazı haklı çıkanlar için yargı yolu açılacak. Son kararnamede haklı olduğu anlaşılan bazı kamu görevlileri görevlerine iade edildi.

FETÖ elebaşı Gülen'in iadesi

FETÖ elebaşının iadesi için girişimlerimiz devam ediyor. FETÖ, ABD'de bir çiftlikte keyif içinde yaşayamaz. Darbe girişiminin planlayıcısı olduğunu ABD'ye bildirdik. Türkiye'de yaşanmış bir katliamın birinci dereceden sorumlusu ABD'de keyif içinde yaşayamaz, bunu kabul edemeyiz. Yeni ABD yönetiminin terörist başının iadesi konusunda somut adım atacağını umuyoruz.

Ekonomideki gelişmeler

Ekonomideki gelişmelerle ilgili anında tedbir alıyoruz, mali disiplinden asla taviz vermiyoruz. Reel sektörü desteklemeye de devam edeceğiz. Ekonomi Koordinasyon Kurulunda aldığımız kararları bire bir uyguluyoruz. Tarım kesiminin Ziraat Bankası'na olan bir milyara yakın olan borçlarını yeniden yapılandırıyoruz.

Döviz kurları hareketlendi, kıyamet koparıldı. Şimdi yüzde 8'lik aşağıya doğru bir iniş var. Felaket tellallarının sesi çıkmıyor. Dövizdeki oynaklık geçicidir. 2017 baharından itibaren Türkiye her alanda şaha kalkmaya devam edecek. Yazla birlikte ekonomide de demokrasi de de ülkemizin ayak bağlarının hepsinden kurtulacağız.

AK Parti'nin kampanyayı başlatacağı tarih

AK Parti ana kademe yöneticileri, milletvekillerimiz, kadın-gençlik kollarımız, temsilcilerimiz bütün makamlarımız, bütün teşkilatımız iki ay içerisinde sahadayız. Önce 25 Şubat'ta Ankara Arena'da kampanyamızın başlangıcını gerçekleştireceğiz. Yalan ve iftiralarla hayırcı blok bu süreci sakatlamaya çalışıyor. 2 ay boyunca memleketin her yerini karış karış gezeceğiz."