Ramazan Bayramı ne zaman? Bayram tatili kaç gün?

Bugün karnelerin verilmesiyle 2016-2017 eğitim ve öğretim yılının son ders ziliyle Ramazan Bayramı ne zaman, Bayram tatili kaç gün? soruları tatil programı yapacaklar tarafından yakından takip ediliyor. Mübarek Ramazan orucunun hemen arkasından başlayacak olan Ramazan bayramı ne zaman? Bayram tatili kaç gün olacak? İşte ayrıntılar...

Yeni Şafak
Ramazan Bayramı, Ramazan ayı orucunun hemen arkasından başlayacak. Peki Ramazan Bayramı tatili kaç gün? İşte merak edilen tüm ayrıntılar...

Ramazan Bayramı, Ramazan ayı orucunun hemen arkasından başlayacak. Peki Ramazan Bayramı tatili kaç gün? İşte merak edilen tüm ayrıntılar...

Ramazan orucu, İslamın beş şartından birisi. Müslümanlar için büyük önem taşımaktadır. Ramazan orucu ve Ramazan Bayramı hakkında Kur'an'da ve hadislerde bahsi çokça geçmektedir. Ramazan ayının sona ermesiyle başlayacak olan Ramazan Bayramı tüm İslam aleminde çoşkuyla kutlanacak. Ramazan Bayramı ülkemizde resmi tatildir. Peki Bayram tatili kaç gün? İşte bayram tatili hakkında merak edilenler...

Ramazan Bayramı ne zaman? Bayram tatili kaç gün?

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın 2017 Dini takvimine göre bu yıl üç aylar 29 Mart 2017'de, Ramazan ayı ise 27 Mayıs 2017'de başladı. Üç gün sürecek Ramazan Bayramı'nın ilk günü 25 Haziran Pazar gününe denk gelecek. Bu şekilde vatandaşlar, Cuma akşamı mesai bitimiyle birlikte çıkacakları tatillerini, 4 gün olarak gerçekleştirebilecek.

BAYRAM TATİLİ

Ramazan'ın Başlangıcı 27 Mayıs 2017 Cumartesi

Kadir Gecesi 21 Haziran 2017 Çarşamba

Arefe 24 Haziran 2017 Cumartesi

Ramazan Bayramı 1. Gün 25 Haziran 2017 Pazar

Ramazan Bayramı 2. Gün26 Haziran 2017 Pazartesi

Ramazan Bayramı 3. Gün27 Haziran 2017 Salı

Bayram namazı nasıl kılınır?

Bayram namazı, biri ramazan bayramında diğeri kurban bayramında olmak üzere yılda iki defa kılınan iki rek‘atlık bir namazdır. Bayram namazı Hanefî mezhebinde, cuma namazının vücûb şartlarını taşıyan kimselere vâciptir. Şâfiî ve Mâlikîler'e göre müekked sünnet, Hanbelîler'e göre ise farz-ı kifâyedir. Bayram namazının sıhhat şartları, Hanefîler'e göre, hutbe hariç, cuma namazının sıhhat şartları ile aynıdır. Sadece hutbenin hükmü bakımından aralarında fark vardır. Yani cuma namazında hutbe sıhhat şartı olduğu halde, bayram namazında sünnettir. Yine hutbe cuma namazında namazdan önce, bayram namazında ise namazdan sonra okunur. Şâfiîler'e göre kadınlar da bayram namazı ile yükümlüdürler. Şu var ki bu namazın cemaatle kılınması şart olmayıp, münferiden de kılınabilir, fakat camide cemaatle kılınması daha faziletlidir. Bayram namazının diğer namazlardan kılınış bakımından farkı, bunun her rek‘atında üçer fazla tekbir olmasıdır. Bu fazla tekbirlere "zâit tekbirler" denir. Bu ilâve tekbirler vâcip olup birinci rek‘atta kıraatten önce, ikinci rek‘atta kıraatten sonra alınır. Tekbirle birlikte eller kaldırılır ve yanlara bırakılır (ref‘ ve irsâl). İlk rek‘atta iftitah tekbirinden sonra eller bağlanır (itimâd) ve "Sübhâneke" okunur. Bundan sonra imamla birlikte zâit tekbirlere geçilir. İmamın tekbiri diğer tekbirlerde olduğu gibi sesli, cemaatin tekbirleri ise al- çak sesle olur. Allahüekber denilerek eller kaldırılır ve yanlara salınır, üç kere "sübhânellah" diyecek kadar beklendikten sonra yeniden tekbir alınır; aynı şekilde eller kaldırılır, yanlara bırakılır ve biraz beklendikten sonra bu rek‘attaki zâit tekbirlerin sonuncusu olan üçüncü tekbir alınır ve bu defa eller bağlanır. Cemaat susar, imam gizlice eûzü ve besmele çektikten sonra açıktan okumaya başlar. Fâtiha'dan sonra bir sûre daha okur, rükû ve secdeden sonra ikinci rek‘ate kalkılır. İkinci rek‘atta imam, Fâtiha ve arkasından bir sûre okuduktan sonra üç defa tekbir alınır ve eller yanlara salıverilir. Dördüncü tekbir rükûa geçiş tekbiri olup bu tekbirle rükûya gidilir ve namaz tamamlanır.

Diğer mezheplerde tekbir sayısı ile ilgili farklı uygulamalar da vardır. Namazdan sonra imam minbere çıkar ve hiç oturmaksızın hutbe okur. Cuma hutbesindeki hamdü senâya bedel olarak bu hutbede, Allâhü ekber, Allâhü ekber; lâ ilâhe illellâhü vallâhü ekber. Allâhü ekber ve lillâhi'l-hamd der, cemaat bu tekbirlerde imama eşlik eder. İmam, cuma hutbesinde olduğu gibi, hutbeyi iki hutbe yapıp arasını kısa bir oturuşla ayırır. Bayram namazına giderken yolda tekbir getirilir. Bu tekbirler ramazan bayramında sessiz, kurban bayramında ise açıktan yapılır. Camiye varıldıktan sonra her ikisinde de namaz vaktine kadar hep birlikte tekbir alınır. Camide vaaz ediliyorsa oturup sessizce dinlenir. Bayram namazının vakti, güneşin doğuşu sırasındaki kerâhet vaktinin çıkmasından sonradır. Bir mazeret sebebiyle bir beldede bayram namazı birinci gün kılınamamışsa, ramazan bayramı 2. gün, kurban bayramı ise 2. gün yine kılınamazsa 3. gün kılınabilir. Ancak bayram namazı özürsüz olarak terkedilmişse artık kılınmaz, kurban bayramı ise kerâhetle birlikte 2. veya 3. gün kılınabilir. Bayram namazının ilk rek‘atına zâit tekbirlerin alınmasından sonra yeti- şip imama uyan kimse, iftitah tekbirini aldıktan sonra Sübhâneke okumaz, hemen zâit tekbirleri alır. Eğer imam rükûda iken yetişmiş ise bu takdirde, ayakta tekbir alıp imama iktidâ eder ve hemen rükûa gider ve rükû tesbihlerinin yerine zâit tekbirleri ellerini kaldırmaksızın orada yapar. Yetiştiremezse zâit tekbirler ondan düşmüş olur. İmama ikinci rek‘atta yetişmiş olan kimse ise imam selâm verdikten sonra, kılamadığı birinci rek‘atı kazâ etmek için kalktığında zâit tekbirleri kıraatten sonraya bırakır.