ÖLÜMSÜZ / L'immortel
Yapım Yılı ve Ülkesi: 2010, Fransa yapımı
Türü ve Süresi: Suç serüveni-Aksiyon / 115 dakika
Gösterim Formatı: 35 mm standart pelikül film
Perde Formatı: 2.35:1
Yönetmen: Richard Berry
Senaristler: (Fransız gazeteci-yazar Franz Olivier-Giespert'in romanından uyarlamayla) Richard Berry, Eric Assous, Mathieu Delaporte, Alexandre de La Patellière
Görüntü Yönetmeni: Thomas Hardmeier
Özgün Müzik Bestecisi: Klaus Badelt
Kurgucu: Camille Delamarre
Yapım Tasarımcısı: Philippe Chiffre
Set Dekoratörleri: Nicolas Decaux, Catherine Werner-Schmidt
Kostüm Tasarımcısı: Carine Sarfati
Saç Tasarımcısı: Frédérique Arguello
Makyaj Tasarımcıları: Serena Forgeas (normal makyajlar) / Frédéric Lainé ve Oliever Fonso (makyaj özel efektleri)
Oyuncular: Jean Reno (Charly Matteï), Kad Merad (Tony Zacchia), Richard Berry (Aurelio Rampeli), Gabriella Wright (Jasmina Telaa), Joséphine Berry (Eva Matteï), Marina Foïs (Marie Goldman), Claude Gensac (Madam Fontarosa), Jean-Pierre Darroussin (Martin Beaudinard)
İthalatçı Şirket: TMC Film
Dağıtıcı Şirket: UIP
İçerik Uyarıları: Sert aksiyon filmlerine özgü kanlı şiddet sahneleri ve argo konuşmalara yer verdiğinden dolayı, 15 yaşından küçükler için uygun bir yapım değildir.
Resmî İnternet Sitesi ve Fragmanı:
Yeni Şafak-Sinema Puanı: * * 1/2
“Ölümsüz”, ülkesinde derin inceleme-araştırma dosyalarıyla tanınan saygın Fransız gazeteci Franz Olivier-Giespert'in yıllar önce yaşanmış gerçek bir olaydan esinlenerek kaleme aldığı aynı adlı romandan beyazperdeye uyarlandı. Fransa'nın ünlü haftalık haber dergisi Le Point'ın son 10 yıldır genel yayın yönetmenliğini yapmakta olan Giespert, Marsilya'daki azılı bir mafya mensubunun başından geçenleri, işin içine bir miktar da kurgu katarak anlattığı bu yapıtıyla Fransa'nın “çok satan kitaplar” listesinde epeyce bir yukarılara tırmanınca, Fransız sinemasının özellikle polisiye-serüven alanında yetkinleşmiş harika çocuğu Luc Besson da romanın beyazperde haklarına balıklama atlamakta hiç gecikmemiş.
Durum böyle olunca, gönlümüz de “Ölümsüz”ü ister istemez ancak belli bir yere kadar Richard Berry filmi olarak algılayabiliyor. Yönetmenlik kariyerinde topu topu 4-5 film bulunan ve aslen iyi bir oyuncu olan Berry (ki kendisi bu filmde de başrollerden birini üstlenmekte) gerçi öykü boyunca son derece temiz bir işçilik ortaya koyuyor ve kalitesinden çoğu kez emin olduğumuz Fransız usûlü sert polisiyenin bütün numaralarını başarıyla yerine getiriyor getirmesine… Fakat, ortaya çıkan ürün ise son kertede Besson'un, meslek hayatı boyunca yalnızca iki kez çalışabilmesine rağmen izleyici nezdinde daima fetiş oyuncusu olarak algılanan Jean Reno ile bir tür “hasret giderme” gösterisine dönüşüyor.
Besson, Berry ve Reno üçlüsü, izleyicinin de böyle bir kompozisyonu özlediğini düşünmüş olsalar gerek, 16 yıllık bir aradan sonra yine verimli bir işbirliğine giderek, başından sonuna kadar o bildik Fransız katı gerçekçiliğiyle donatılmış, üst katmandaki dramatik olaylar zinciri tıkır tıkır sürüp giderken alt okumalarla da ülkedeki mafya oluşumlarının iç yapısı hakkında bir sürü yararlı gözlem yapmamıza, suç dünyasının psikolojisi üzerine bilgi sahibi olmamıza imkân tanıyan bu bol kanlı intikam öyküsünü ortaya çıkarmışlar.