FETÖ’nün faaliyete geçtiği tarihten beri çıkarttığı yayınlar ile elebaşı Fetullah Gülen’in kitap ve vaazları titizlikle incelenerek, örgütün kullandığı semboller tespit edildi. Bu topraklarda ve İslam coğrafyasında iki yüz yıldır misyonerlik faaliyeti yapanların kullandığı dil, sembol ve yöntemlerin aynısının FETÖ tarafından kullanıldığı gerçeğine ulaşıldı.
RESİMLER ANLATIYOR
DEVŞİRMENİN KODLARI
Gülen’in özenle seçip yayınlarının baş köşesine yerleştirdiği her bir resim aslında kendisinin hangi kodlarla hareket ettiğini, Anadolu insanının zihinlerini hangi kodlarla devşirdiğini net bir şekilde anlatıyor. Eser, illimunati tarzı bir örgütün gençleri nasıl devşirdiğini, bir neslin Haç’a hizmet ettirilmek üzere nasıl hazırlandığını ortaya koyuyor.
HRİSTİYANLIĞIN PROPAGANDASI
HRİSTİYAN DÜNYASININ İBADET ŞEKİLLERİNİ BAŞ TACI YAPTI
Hristiyanlığın tüm dua ve ibadet şekillerini Gülen’in yayınlarında nasıl baş tacı ettiğine, Hristiyanlığın tüm ana inanç esaslarının kiliselerle birebir aynı şekilde 40 yılı aşkın süredir Gülen tarafından kendi kitap, dergi ve web sitelerinde nasıl sergilediğine hayretle tanıklık ediliyor.
İSLAM KARŞITLARI GÜLEN’E SAHİP ÇIKTI
Hristiyanların ‘orans dua’ formu işlendi
Eserde, Gülen’in, Haç’a kendini adamayı anlatan “orans dua formu” da dahil olmak üzere Hıristiyanlığın bütün ibadet şekillerini yayınlarında görsel olarak ne kadar yoğun şekilde işlediği birebir örnekleriyle ortaya konuldu. Hıristiyanların bütün ibadet ve inançlarının merkezine Haç’ı almaları nedeniyle kiliselerde, katedrallerde bedenlerini Haç’a benzettikleri orans dua formu en özel ibadet şekli olarak uygulanıyor. Bu dua biçimi aynı zamanda Hıristiyanlığın ilk çağlarından beri Hıristiyanların birbirini tanımasında şifreli iletişimin en önemli şekli ve sembolü olarak biliniyor. Gülen’in de yayınlarında en çok orans dua formuna ait resimleri sergilediği görülüyor. Bu dua formu Hıristiyanlar tarafından hemen tanınırken, Müslümanlar tarafından ise hemen hiç bilinmiyor.
GÜLEN DE ORANS DUA FORMUYLA DUA ETTİ
Haç’ı sıklıkla kullandı
Eserde, Gülen’in bütün yayınlarında Haç’ı da da devamlı olarak bütün resimlerin en önemli yerlerinde ve Hıristiyanların Haç’a yüklediği anlamları birebir taşıyacak şekilde devamlı olarak sergilediğine dikkat çekiliyor. Hıristiyanların Haç’a yükledikleri ve inançlarını ve ibadetlerini de üzerine kurguladıkları bu anlamlar arasında; cennete girmenin biricik kapısı olmaktan ışık kaynağı olmaya, insanların alnına, kalbine Haç’ı yerleştirmeden Haç’ı dünyaya hakim kılmaya kadar tüm farklı sembolik anlamlar bulunuyor ve Gülen’in yayınlarında bu semboller birebir ve sıklıkla kullanılıyor.
Dehşete düşüren Prizma detayı
Teslisçi Hıristiyan inancında Prizma, İsa Mesih yerine konur. Fetullah Gülen’in kitaplarını bilenler bu ‘Prizma’ya aşinadır. Gülen’in vadettiği cennete ise Haç’tan geçilerek giriliyor! Örgütün saf üyelerine “İslami değerler” adı altında Hıristiyanlık, Haç, Mesih ve teslis anlatılmış.
10 binlerce resim gözden geçirildi
FETÖ’nün gizlediği Haç
Eserde, Gülen’in Hıristiyanların İsa Mesih tanrısına ait resim ve heykelleri, yayınlarının en özel bölümlerinde nasıl sergilediği net bir şekilde ortaya konuldu.
Hıristiyanların tanrı olarak gördükleri İsa Mesih’in resim ve heykellerini hayatın her alanında sergilemelerine benzer şekilde, Gülen’in de yayınlarında, birebir aynı resimleri, aynı heykelleri sergilediğine, Mesihin portreleri ve heykellerinin Gülen’in yayınlarının en özel resimleri olduğuna dikkat çekildi. Gülen’in, Mescid-i Aksa’nın, Kabe’nin, camilerimizin üzerine Haç dikme rüyaları görenlerle aynı safta ve cephede olduğunu anlatan resimlerin yer aldığı eserde, Evanjelist Hıristiyanların İsa Mesih’i gökten indirip Mescid-i Aksa’nın bulunduğu kutsal mekana Haç’ı dikme hedefini yansıtan, Haç’ın kondurulduğu Dominus Flevit adlı Gözyaşı Kilisesi’nin penceresinden Mescid-i Aksa’ya bakarak dua etme görüntüsünün kapak resmi yapıldığı Sızıntı Dergisinin Eylül 1989 sayısı da yer aldı. Gülen, söz konusu resimden Haç’ı çıkarsa da Hristiyanların yakından tanıdığı bu resimle ve derginin “Cedlerimizle Yüzyüzedir” başlıklı baş yazısıyla aynı hedefi yürüdüğünü ortaya koydu.
Teslis kalkanıyla propaganda
Sembollerle iç fetih yaptı
Eserin sonuç bölümünde, elebaşı Gülen’in yayınlarında yoğun bir şekilde yer verdiği resim ve sembollerin çok küçük bir kısmının sunulduğuna işaret edildi. Sonuç bölümünde şu değerlendirme dikkat çekti: “Gülen aslında ideal bir nesil yetiştirmemiştir, kendi idealindeki zihinleri, fikirleri, dünyaları Müslüman Anadolu gencinin içinin derinliklerinde inşa etmiştir. Altın nesil konferanslarında söylediği gibi gerçekten de kendince bir iç fetih yapmıştır. Bu resim ve sembollerin taşıdığı dünyayı yavaş yavaş, aheste aheste Müslüman gencin hayatının içine hakim kalmıştır. Çünkü bu gencin baktığı ve bakacağı her yeri bu sembollerle kapatmış, başka bir yere bakmasına imkan vermemiştir.”